Today,
on 1st of April 2020 it is eight years since the start of the trip from our
home in Ennetturgi, Switzerland. Through Eastern Europe, Russia/Siberia,
Mongolia, the Stan-countries, China, Southeast-Asia, Australia, New Zealand, South
America and Central America we have now travelled through the Western States of
the US and Canada. Beside Switzerland we have visited 37 countries (Germany,
Austria, Czech Republic, Poland, Ukraine, Russia, Mongolia, Russia again, Kazakhstan,
Uzbekistan, Kirgizstan, China, Mongolia again, China again, Laos, Cambodia,
Thailand, Laos again, Thailand again, Malaysia, Singapore, Australia, New
Zealand, Chile, Argentina, Antarctica without Fidibus, Uruguay, Brazil,
Paraguay, Bolivia, Peru, Ecuador (Galapagos without Fidibus), Colombia, Panama,
Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala, Belize, Mexico, the
United States of America and Canada). Overview and detailed maps can be seen
through the Maps / Landkarten Tab (based on Google maps).
Fidibus has done around 200'960 kilometres since our start from Switzerland
(46'358 km in the first part, 26'671 km in the second part, 30’780 in the third
part, 22’802 in the fourth part, 18’521 in the fifth part, 15’160 in the sixth
part, 15’832 in the seventh part, and now 24’836 km in this eigth part) without
any major problems. We have burned about 24'760 litres of Dieselfuel, which
makes an average of 12.3 litres for 100 kilometres. (There could be some
inconsistencies because we didn’t have a Kilometre reading for an estimated
2000 kilometres, plus some mistakes in the recording of Litres/Gallons of
fuel.) Nevertheless this is very good, considering the weight Fidibus has to
carry and the roads / tracks we are driving. The truck itself, but also the
interior with our living/dining/sleeping room has proven to be perfect for this
trip and the places we went. A mechanically strong basis, no electronic
components, good insulation, sufficient capacity to carry fuel and water, plus
the electric power from the solar system all contribute to this success. And in
these few cases where we needed support we always have got help from our
"Homebases" back in Switzerland and Germany. Thank you all for this!
The highest altitude we have reached was 5033 meters above sea level (Bolivia)
and the lowest minus 82 meters (Death Valley, USA). The northernmost location
reached was Tuktoyaktuk (Canada), the easternmost East Cape (New Zealand, North
Island), the westernmost Denali Nationalpark (Alaska, USA) and the southernmost (beside Antarctica) was “At the End of the Road” (near
Estancia Moat, southeast of Ushuaia, Argentina).
Our further plans: It was planned that we would return to Las Vegas on
13.04.2020 and to continue our trip along the Southern part of the USA to the
East, and then move up North from Florida along the Eastern part of the USA and
into Canada.
Due to
the COVID-19 epidemy our flight has been cancelled and we have to see when it
will be possible to return to Las Vegas and Fidibus, and to continue our trip. Therefore
please keep visiting this place: www.rowefidibus.ch
We like to thank all the Readers of our Homepage for “travelling” with us and
for all the Emails and Comments we are getting from you.
Heute, am 1. April 2020 sind es acht Jahre seit wir unsere Weltreise
von Ennetturgi/Schweiz aus begonnen haben. Durch Ost-Europa, Russland/Sibirien,
Mongolei, die Stan-Länder, China, Südost-Asien, Australien, Neuseeland,
Südamerika und Zentralamerika haben wir nun den Westen der USA und Kanadas
bereist. Neben der Schweiz haben wir 37 Länder besucht (Deutschland, Österreich,
Tschechien, Polen, Ukraine, Russland, Mongolei, wieder Russland, Kasachstan,
Usbekistan, Kirgisien, China, wieder Mongolei, wieder China, Laos, Kambodscha,
Thailand, wieder Laos, wieder Thailand, Malaysia, Singapur, Australien,
Neuseeland, Chile, Argentinien, Antarktis ohne Fidibus, Uruguay, Brasilien,
Paraguay, Bolivien, Peru, Ecuador (Galapagos ohne Fidibus), Kolumbien, Panama,
Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala, Belize, Mexiko, USA
und Kanada). Übersichtskarten und detaillierte Landkarten können unter Maps /
Landkarten angeschaut werden (basierend auf Google Maps).
Unser Fidibus hat seit dem Start in der Schweiz 200'960 Kilometer ohne grössere
Probleme zurückgelegt (46'358 km im ersten Teil, 26'671 km im zweiten Teil, 30‘780
km im dritten Teil, 22‘802 km im vierten Teil, 18‘521 km im fünften Teil,
15‘160 km im sechsten Teil, 15‘832 km im siebten Teil und nun 24‘836 km im
achten Teil der Reise). Dabei hat er ca. 24'760 Liter Dieselbenzin verbraucht,
was einem Durchschnitt von ca. 12.3 Liter auf 100 Kilometer entspricht. (Dabei
könnte es einige Fehler haben weil wir für ungefähr 2000 Kilometer keine
Kilometeranzeige hatten, und es könnten Fehler beim aufschreiben der
Mengen/Liter/Gallonen entstanden sein.) Trotzdem ist dies ein sehr guter Wert
wenn man berücksichtigt, welches Gewicht und welche Strassen / Wege Fidibus bewältigen
musste. Das Fahrzeug selbst, aber auch der Innenraum mit unserem
Wohn-/Ess-/Schlafraum haben sich sehr gut bewährt für unsere Reise, die
besuchten Orte sowie gefahrenen Strecken. Ein mechanisch starkes Basisfahrzeug
ohne elektronische Komponenten, ein gut isolierter Aufbau mit ausreichend
Kapazität für Dieselbenzin und Frischwasser plus eine unabhängige
Stromversorgung mittels Sonnenenergie haben alle zu diesem Erfolg beigetragen.
Und in den wenigen Fällen wo wir auf Hilfe angewiesen waren hatten wir immer
eine Super-Unterstützung von unseren "Heimbasen" in der Schweiz und
in Deutschland. Dafür danken wir euch allen!
Der höchstgelegene angefahrene Punkt liegt auf 5033 Meter über Meer (Bolivien)
und der tiefste bei minus 82 Meter (Death Valley, USA). Der nördlichste Punkt
war in Tuktoyaktuk (Kanada), der östlichste in East Cape (Neuseeland, Nordinsel), der westlichste im Denali Nationalpark (Alaska, USA)
und der südlichste (neben der Antarktis) am „Ende der Strasse“ (in der Nähe der
Estancia Moat, südöstlich von Ushuaia, Argentinien).
Unsere weiteren Pläne: Wir hatten geplant am 13.04.2020 wieder zurück nach Las
Vegas zu fliegen und dann im Süden der USA nach Osten zu fahren. Anschliessend
von Florida im Osten der USA nach Norden und schlussendlich nach Kanada.